Nazareth-De Pinte

Kies voor welke partijen je de argumenten wilt weergeven

Wat zijn jullie plannen met verkeer en mobiliteit in onze gemeente?

BLAUW
We vinden het belangrijk dat jongeren zich zelfstandig kunnen verplaatsen op onze gemeente. Daarvoor zijn veilige en goed onderhouden fietspaden naar de belangrijkste locaties voor jongeren broodnodig. BLAUW wil de volgende legislatuur eerst en vooral werk maken van veilige fietsverbindingen naar de scholen, de jeugdhuizen en speelpleinen, en van veilige stationsomgevingen. De provincie bracht onlangs de onveilige stukken fietspad (en dat zijn er heel wat) in kaart, deze krijgen prioriteit. Omdat het niet altijd even goed weer is en sommigen met de fiets niet op school geraken, zorgen we ook voor voldoende veilige parkeerplaatsen in de buurt van de scholen, zonder dat de fietsers of voetgangers daarbij in onveilige situaties gedwongen worden.
We evalueren het aanbod van de “flex”-bussen en nemen als gemeente het initiatief om ervoor te zorgen dat onze schoolgaande jeugd niet nodeloos op openbaar vervoer moet wachten.
Toegevoegd op 31/07/2024
CD&V Nazareth-De Pinte
1) We zorgen voor een totaalaanpak van veilige schoolomgevingen. We vernieuwen en promoten de schoolroutekaart, versterken het charter werftansport, weren het doorgaand vrachtverkeer uit onze dorpskernen, ondersteunen en begeleiden gemachtigde opzichters en onderzoeken hoe we de inrichting van schoolomgevingen veiliger kunnen maken.

2) We leggen de evaluatie van de nieuwe regeling van De Lijn opnieuw op tafel van de Vervoersregio en blijven vragen voor bijsturingen. Prioriteiten zijn de verbindingen voor Zevergem zowel naar De Pinte als naar Zwijnaarde en het behoud van de bus in Eke-Landuit, de ontsluiting van het bedrijventerrein in Eke en Nazareth en de verbinding richting sportpark Moerkensheide en de wijk Zwartegat.
Toegevoegd op 06/09/2024
N-VA
We dragen verkeersveiligheid hoog in het vaandel. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat het in onze gemeente veilig fietsen en wandelen is. N-VA heeft indertijd de strapdag ingevoerd waarbij kinderen aangemoedigd worden als stappend of trappend naar school te komen en waarbij de gemeente ook het abonnement voor alle scholen betaalt voor het octopusplan. Er is ook een werfcharter opgesteld en we zijn een SAVE gemeente. We hebben de 30 km/u zone uitgebreid in schoolomgevingen, Vredestraat, Bommelstraat, voetpad verbreed thv school, schoolstraten ingericht, en een fietsstraat in Kasteellaan ingevoerd. Er kwamen ook nieuwe verkeerslichten thv kruispunt Vredestraat/Polderdreef. Ook schoolomgevingen werden beter aangeduid door signalisatie op de grond, en reflectoren gaven een betere zichtbaarheid van zebrapaden.
Toegevoegd op 01/08/2024
RUIMTE
Verkeersveiligheid is een absolute prioriteit voor Ruimte. Je veilig van A naar B verplaatsen met de fiets moet de logica zelve worden. Goede en verlichte fietspaden zijn essentieel! Op bepaalde plaatsen moet de straatverlichting terug permanent aan. Wie ’s avonds van een training of 's nacht van een feestje naar huis fietst, moet dat veilig kunnen doen.

We willen bij De Lijn er op aandringen om enkele recent afgeschafte belangrijke en veelgebruikte bushaltes opnieuw te bedienen en het aanbod zelfs uit te breiden. Veel kinderen en jongeren zijn afhankelijk van het openbaar vervoer.

We willen ook het openbaar domein beter inrichten zodat dit beter toegankelijk is voor personen met een beperking en minder mobiele mensen.

Tot slot moet ook het aanbod treinen in het weekend en later op de avond worden uitgebreid. We willen er bij de NMBS op aandringen om een laatste trein van Gent naar onze stations te voorzien tot 1 of 2 uur 's nachts, zodat de jongeren veilig terug naar huis kunnen.
Toegevoegd op 01/08/2024
Vooruit
TOEGANKELIJKHEID VAN ONZE WEGEN, FIETSPADEN, HALTES ETCVERBETERDE FIETSINFRASTRUCTUUR:- We maken fiets-schoolplannen- We pakken onveilige knelpunten en oversteekplaatsen aan- Tussen verschillende dorpskernen moet je veilig kunnen fietsen- Veilige oversteek N60 moet in gang gezet worden met andere overheden- Er moet een haag komen op de N60 tussen rijweg en fietsweg- Dynamische snelheidsborden- Meer en beter beveiligde fietsparkeerplaatsen bij scholen, stations en haltes- Verkeersveilige woonwijkenOPENBAAR VERVOER:bushaltes en busuren evalueren en treinuren afstemmen op schooluren en in gesprek gaan om te zorgen voor latere treinurenDUURZAME MOBILITEIT STIMULEREN- Verlichting fietssnelwegen via slimme led-lichten- Deelmobiliteit stimuleren: aanbieden van deelauto's, een gevarieerd aanbod (auto, scooter, bestelwagen)
Toegevoegd op 19/09/2024
Groen
We hebben (nog) geen info ontvangen van deze partij